9788711342459

Didaktisk design - digitale læreprocesser

194,29 DKK

Levering: 2-8 dage

Denne bog præsenterer en didaktisk tænkning og praksis, der understøtter differentieret undervisning og elevers egen digitale produktion. Forfatterne tager afsæt i tre didaktiske rammedesign, der har deres force i hver deres undervisningssammenhæng:

A. Fagfaglige undervisningsforløb

B. Tværfaglige projekter

C. Individuelle fordybelsesprojekter 

Forfatterne introducerer begrebet elever som didaktiske designere og viser med konkrete eksempler fra dansk, matematik og tværfaglige forløb, hvordan læreren med et overordnet rammedesign kan understøtte elevernes design af deres egne læreprocesser og dermed deres kreativitet, innovative kompetencer og digitale dannelse.

Med trådløse teknologier, mobile enheder og web 2.0 udfordres relationen mellem elever og lærere, fordi eleverne allerede har digitale kompetencer og uden videre kobler praksisformer fra det fysiske klasserum med dem, de kender fra det virtuelle rum. Eleverne forholder sig fagligt undersøgende, samarbejder og forhandler aktivt med hinanden, hvilket gør deres digitale produktion til en effektiv læringsform.

Bogen er henvendt til lærerstuderende og lærere i praksis.

ForfatterBirgitte Holm Sørensen, Karin Twedell Levinsen
isbn139788711342459
isbn108711342455
Udgave /år1 / 2014
ForlagAkademisk Forlag
Sidetal192
IndbindingHæftet

Kunder, der købte denne vare, købte også

30 andre produkter i samme kategori: