Forstør

9788772816821

Kvalitet i dagtilbuddet - set med børneøjne

172,90 DKK

Levering: 2-8 dage

Kvalitet i dagtilbuddet - set med børneøjne

Denne rapport formidler en kortlægningsundersøgelse, som er gennemført i danske børnehaver, der arbejder i et pilotprojekt om LP-modellen. Pilotprojektets mål er at udvikle viden om, hvordan man kan skabe bedre betingelser for børns læring, trivsel og sociale udvikling. Det er gennemført i 12 danske kommuner og involverer ca. 150 dagtilbud. Dette indebærer, at ca. 12.000 børn, deres forældre og ca. 1500 medarbejdere i dagtilbuddene deltager i projektet. Pilotprojektet blev gennemført i 2010-2011 i et samarbejde mellem danske kommuner, dagtilbuddene, Professionshøjskolen University College Nordjylland, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, samt Høgskolen i Hedmark, Norge.

I denne rapport præsenteres en kvantitativ kortlægning af pilotprojektet, hvor børn, deres forældre og personalet i børnehaven er informanter. At inddrage børnenes stemmer i en sådan kortlægning er et helt unikt metodisk valg, der sjældent har været brugt tidligere. Undersøgelsen vil dermed kunne anses som et kvantitativt bidrag, der undersøger kvalitet i børnehaven, og også som et bidrag, hvor børnene selv giver information om, hvordan de oplever kvaliteten af børnehavetilbuddet.

Kvalitet i dagtilbuddet – set med børneøjne er forfattet af Thomas Nordahl, Anne Kostøl, Anne-Karin Sunnevåg, Hege Knudsmoen og Trond Johnsen, alle fra Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark. Det indledende summary er skrevet af Lars Qvortrup fra LSP.

Rapporten udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. Den er nummer 1-2012 i forskningsserien fra LSP - ISSN 2245-3067.

LSP baserer sig på et aktivt og ligeværdigt samarbejde mellem Aalborg Universitet og University College Nordjylland. Laboratoriets opgave er at sikre professionsorienteret forskning og forskningsbaseret professionsudvikling. LSP driver blandt andet forskningsprojekter på baggrund af LP-data fra børnehaver og skoler, og LSP formidler forskningsresultater gennem rapporter, artikler, seminarer og konferencer.
ForfatterThomas Nordahl, Anne Kostøl, Anne-Karin Sunnevåg, Hege Knudsmoen, Trond Johnsen, Lars Qvortrup
isbn139788772816821
isbn108772816821
Udgave /år1 / 2012
ForlagLaboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis. Dafolo
Sidetal120
IndbindingPaperback

30 andre produkter i samme kategori: