9788759322192
På lager: 0000-00-00
Differentiering af undervisningen og inklusion af børn med særlige udfordringer har været på den skolepolitiske dagsorden i flere årtier, men alligevel har selv de mest kompetente lærere, der lever op til tidens idealer, svært ved at arbejde inkluderende.
Ifølge forfatterne til denne bog er svaret på skolens udfordringer ikke, at lærerne bare skal blive endnu dygtigere. Svaret er derimod mere flerfagligt samarbejde, hvor pædagoger, specialpædagoger og evt. andre faggrupper indgår i planlægningen af undervisningen. Derudover må det faglige fokus være rettet mod det enkelte barn og mod skolens pædagogiske opgave.
I denne bog præsenterer forfatterne nogle bud fra praksis på, hvor barriererne for inklusion og differentiering ligger, og de giver forslag til, hvor lærere kan finde åbninger i forhold til at understøtte en god udvikling af undervisningen.
Formålet med bogen er at inspirere lærere og kommende lærere i folkeskolen til at arbejde kritisk med inkludering og undervisningsdifferentiering gennem systematisk teamrefleksion over undervisningen. På baggrund af pædagogiske lektionsstudier af undervisningens praksis udfordrer og nuancerer bogen dominerende forestillinger om inklusion og differentiering.
Lærerfaglighed, inklusion og differentiering henvender sig først og fremmest til lærerstuderende og lærere, men også pædagogstuderende og pædagoger i skolen kan have gavn af at læse med.
Forfatter | Lotte Hedegaard-Sørensen, Sine Penthin Grumløse |
isbn13 | 9788759322192 |
isbn10 | 8759322195 |
Udgave /år | 1 / 2016 |
Forlag | Samfundslitteratur |
Sidetal | 200 |
Indbinding | Paperback |
252,34 DKK
252,34 DKK
114,02 DKK
237,38 DKK
175,70 DKK
175,70 DKK
263,55 DKK
230,84 DKK
458,88 DKK
308,41 DKK
391,59 DKK
367,29 DKK
206,54 DKK
68,22 DKK
68,22 DKK
331,78 DKK
242,06 DKK
459,81 DKK
285,98 DKK
91,59 DKK
342,99 DKK
253,27 DKK
377,57 DKK
458,88 DKK
308,41 DKK
285,98 DKK
253,27 DKK
287,85 DKK
147,66 DKK
331,78 DKK
378,50 DKK
286,92 DKK