9788776751425

International markedskommunikation

230,48 DKK

Levering: 2-8 dage

Bogen er den første større indføring på dansk i international markedskommunikation med hovedvægt på såvel den kulturelle kontekst som på »budskabsudformningen«, dvs. de konkrete sproglige og/eller visuelle aspekter af virksomhedernes kommunikation med deres markeder.I bogen gennemgås fire centrale genrer indenfor markedskommunikation, nemlig reklameannoncer, mailings, virksomhedsbrochurer og pressemeddelelser. Der er fokus på genrernes kommunikative formål, deres opbygning og retoriske strategier. Hvert kapitel er forsynet med autentiske tekst- og billedeksempler på dansk, engelsk, tysk, fransk og spansk.Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og arbejder med kommunikation og kultur i markedsføringen.Finn Frandsen, cand.mag. i fransk og idéhistorie. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i mediesprog, markedskommunikation og public relations. Winni Johansen, cand.ling.merc. i fransk. Adjunkt ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskultur, interkulturel kommunikation og franske samfundsforhold. Anne Ellerup Nielsen, ph.d. og cand.ling.merc. i fransk. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskommunikation, argumentationsteori og tekstlingvistik.
ForfatterAnne Ellerup Nielsen;Finn Frandsen;Winni Johansen
isbn139788776751425
isbn108776751422
Udgave /år1 / 2002
ForlagGyldendal
Sidetal280
IndbindingIndbundet

Kunder, der købte denne vare, købte også

30 andre produkter i samme kategori: