9788741260280

Markedsanalyse

162,86 DKK

Levering: 2-8 dage

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst.  Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:·Informationsindsamling                     ·Segmentering – tageting og positionering              ·Segmentering på privatkundemarkedet                  ·Segmentering på erhvervskundemarkedet           ·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing                        ·Analysedesign og kontaktform·Skalaer·Kvalitative analyser·Fokusgrupper·Rapportering, økonomi og feedback   Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.
ForfatterPoul K. Faarup
isbn139788741260280
isbn108741260280
Udgave /år2 / 2014
ForlagGyldendal
Sidetal174
IndbindingHæftet

30 andre produkter i samme kategori: